Valorem la teva privadesa

Utilitzem galetes per millorar la teva experiència de navegació i analitzar el nostre trànsit. En fer clic a «Acceptar totes», acceptes el nostre ús de galetes. Més informació.

Tota transacció requereix estar registrat en aquest lloc web.
Per a més informació o qualsevol dubte pot contactar per telèfon: 972 538 292.


28 de març

SAN GIOVANNI BATTISTA

Alessandro Stradella
dijous, 28/03/2024 20.00 h

SAN GIOVANNI BATTISTA

Alessandro Stradella

dijous, 28/03/2024 20.00 h

LA FORÇA EXCEPCIONAL DE LA MÚSICA ANTIGA

La fascinant obra San Giovanni Battista d’Alessandro Stradella inaugurarà l’edició de Pasqua del Festival Perelada. Tot i portar una vida dissoluta i ser apunyalat de mort a Gènova amb només trenta-vuit anys, Stradella va deixar un segell distintiu en la història de la música. En la seva obra, les formes líriques van florir d’una manera flamant i dinàmica gràcies al desenvolupament de nous gèneres instrumentals i, en particular, el concerto grosso, que va normalitzar en els seus treballs. Se situa en la intersecció de diversos camins i períodes estilístics, en la cruïlla entre l’òpera i el drama sacre, mostrant la seva vivacitat, expressivitat i humanitat profunda. La seva producció, i especialment San Giovanni Battista, marca la trobada del gran oratori romà heretat de Carissimi amb l’òpera veneciana de Cavalli, sense oblidar que Stradella va ser molt a prop de la generació següent de músics com Scarlatti i Händel. Malgrat que l’obra va tenir un autèntic èxit quan es va estrenar el 1675 a l’església de Sant Joan dels Florentins de Roma, va ser només el 1949 que l’obra va ser exhumada de les biblioteques on la seva partitura dormia. Aquell acte va tenir lloc a Perusa, i el paper de Salomé va ser cantat per Maria Callas. L’obra, de narració bíblica, però amb rerefons clarament secular, posa en joc certes imatges provinents de la iconografia tradicional de sant Joan Baptista i Salomé, i se centra en els quatre personatges bíblics i en un conseller, Herodes. Aquesta obra mestra sense qualificació i absolutament encisadora es presenta per primera vegada al Festival Perelada de la mà del binomi d’èxit format per Dani Espasa i Xavier Sabata. Una nova producció que compta amb la solvència musical de Vespres d’Arnadí i amb les veus de Giulia Semenzato, Elena Copons, Luigi De Donato i Juan Sancho.  
29 de març

STABAT MATER

DE PERGOLESI VERSIÓ BACH
divendres, 29/03/2024 19.00 h
Exhaurit

STABAT MATER

DE PERGOLESI VERSIÓ BACH

divendres, 29/03/2024 19.00 h

EL GRAN MESTRE DE LA CANTATA BARROCA

L’Stabat Mater de Giovanni Battista Pergolesi és una de les fites de la música sacra de tots els temps. Parla del dolor de Maria als peus de Jesús crucificat, de l’entrega i la incondicionalitat de l’amor, i s’interpreta a tot el món per Setmana Santa. El compositor italià el va escriure el 1736 i, uns anys després, el geni del barroc i, per a molts, el pare de la música clàssica, Johann Sebastian Bach, va prendre la partitura del compositor italià i la va expandir orquestralment, fent la seva pròpia versió de l’Stabat Mater. El resultat va ser la cantata BWV 1083, Tilge, Höchster, meine Sünden (Esborra, Altíssim, els meus pecats). Una paròdia musical estrenada a Leipzig, i probablement composta cap al final de la seva carrera al voltant del 1748, en la qual Bach va musicar el salm 51. L’edició que dedica el Festival Perelada a l’esperit de Pasqua rescata el gairebé desconegut i poc programat arranjament que va fer el geni alemany de l’obra prèvia de Pergolesi. Sota la direcció musical de Daniel Tarrida, fundador del projecte BZM i director del Festival Bachcelona i del Festival Edinbach d’Edimburg, la interpretació anirà a càrrec de les solistes de la Salvat Beca Bach, Lara Morger i Maëlys Robinne, i l’ensemble instrumental Bachcelona Consort, que compta amb excel·lents músics de diferents nacionalitats que resideixen a Barcelona. El programa inclou també altres cantates religioses del kantor de Leipzig, com la BWV 4, Christ lag in Todesbanden (Crist jeia amortallat) i la cantata per al Diumenge de Pasqua BWV 31, Der Himmel lacht! Die Erde jubilieret (El cel riu, la terra exulta). Una vetllada dedicada a un dels compositors més interpretats de la història i absolutament genial.
Exhaurit
29 de març

TENEBRAE RESPONSORIA

Joan Magrané
divendres, 29/03/2024 23.00 h

TENEBRAE RESPONSORIA

Joan Magrané

divendres, 29/03/2024 23.00 h

ANTIGUES LITÚRGIES AMB NOTES DE CONTEMPORANEÏTAT

Ja fa uns anys que al compositor reusenc li rondava pel cap posar música als responsoris de dijous, divendres i dissabte sants. O de fer-ho només amb algun dels tres dies (o nits, per ser més exactes). La forma definitiva per a aquesta idea ha arribat finalment gràcies a l’encreuament d’idees entre Francesc Prat i Pau Codina per tal d’imaginar una obra de dimensions prou àmplies com per poder convertir-se en una sola experiència de concert que busqués fusionar la música vocal i la música instrumental, un camí pel qual ja fa temps que el compositor intenta avançar. A la idea, ràpidament s’hi van afegir Maria Hinojosa i la GIO Symphonia. Així doncs, tant els solistes, vocals o instrumentals, com la resta d’intèrprets participaran en el fet de posar música, amb paraules o sense, a alguns dels textos de les Lliçons de tenebres de Divendres Sant. Les influències en aquesta estrena absoluta que acull el Festival Perelada hi seran evidents, si més no quant a la configuració: Couperin per les dues veus solistes (dues sopranos, convertides aquí en una soprano i un violoncel) i Gesualdo per la tria dels textos. El nom de l’espectacle, Tenebrae Responsoria (Feria sexta in Parasceve) —l’expressió darrera designa el Divendres Sant en la litúrgia cristiana— requereix una instrumentació que inclou flauta, oboè, clarinet, dues trompes, trombó, violí, viola, violoncel i contrabaix. Joan Magrané —guardonat amb diversos premis, entre els quals destaca el XXXI Premi Reina Sofia de Composició Musical, Fundació de Música Ferrer-Salat— torna al Festival amb una nova estrena de nova creació, després que l’any 2019 hi estrenés l’aplaudida òpera contemporània Diàlegs de Tirant e Carmesina. Nova creació per a antigues litúrgies de Divendres Sant.
30 de març

YUNCHAN LIM

CHOPIN
dissabte, 30/03/2024 18.30 h
Exhaurit

YUNCHAN LIM

CHOPIN

dissabte, 30/03/2024 18.30 h

EL JOVE PIANISTA QUE VA DECIDIR DEIXAR-HO TOT PER LA MÚSICA

Yunchan Lim va impactar en el món de la música l’any passat quan, amb divuit anys, va fer història en convertir-se en el guanyador més jove del Concurs Internacional de Piano Van Cliburn, celebrat a Texas. La interpretació final de Yunchan del Concert per a piano núm. 3 de Rakhmàninov no només va commoure fins a les llàgrimes la directora d’orquestra, Marin Alsop, sinó que es va disparar a YouTube, amb més de dotze milions de visites, fet que la va convertir en la interpretació més vista de l’obra a la plataforma. La crítica també va lloar la sorprenent interpretació, afirmant que “havia nascut una estrella” (The New York Times). Yunchan va saltar als titulars, va pujar a la fama més enllà del món clàssic i es va convertir de la nit al dia en un heroi nacional a la seva Corea natal. L’ascens de Yunchan al món de la música clàssica ha estat meteòric i és el desig dels principals escenaris d’arreu del món, com el seu esperat debut al Carnegie Hall, actuacions amb l’Orquestra Simfònica de Boston, l’Orquestra de París i la Royal Philharmonic Orchestra amb el director musical Vasily Petrenko. Tant la crítica com el públic han quedat enamorats de les seves actuacions. Des de les captivadores aparicions en escenaris de renom com el David Geffen Hall del Lincoln Center i el Hollywood Bowl fins al seu celebrat debut londinenc al Wigmore Hall. Un cop publicat el seu primer treball després del concurs —un àlbum enregistrat en directe del Concert per a piano núm. 5, “Emperor”, de Beethoven amb l’Orquestra Simfònica de Gwangju a Universal Music Korea que es va convertir en disc de platí en qüestió d’hores—, Lim ha signat recentment en exclusiva amb Decca. Aquesta primavera, i de la mà del Festival Perelada, aquest jove pianista, que té el món rendit davant les seves mans, debutarà a l’Estat amb la interpretació dels Études de Frédéric Chopin.
 
Exhaurit
30 de març

COR I ORQUESTRA DE L'ÒPERA REIAL DE VERSALLES

CHARPENTIER / COUPERIN
dissabte, 30/03/2024 22.30 h

COR I ORQUESTRA DE L'ÒPERA REIAL DE VERSALLES

CHARPENTIER / COUPERIN

dissabte, 30/03/2024 22.30 h

CHARPENTIER I COUPERIN. MESTRES DEL BARROC FRANCÈS
 
A mitjan segle XVII, les leçons de ténèbres van esdevenir objecte de composicions musicals cada cop més populars. Michel Lambert va ser el primer a França a compondre’n un cicle el 1662, seguit aviat per Charpentier i Lalande. Però les més famoses —i les primeres que s’han interpretat i enregistrat— són les compostes per François Couperin, datades de l’any 1714. La Setmana Santa a Versalles és sempre un esdeveniment especial, i és per aquest motiu que el Festival Perelada ha convidat en aquesta edició de Pasqua les bases estables de l’Òpera Reial a traslladar part de l’experiència parisenca a l’església del Carme del castell de Peralada. El programa inclou obres de Louis-Nicolas Clérambault (1676-1749), com Motets per als tres dies que precedeixen la Quaresma, així com In monte oliveti, Tristis est anima mea i Stabat Mater per a les religioses de Marc-Antoine Charpentier (1643-1704) i un dels cims de l’art francès de principis del segle xviii, les Leçons de ténèbres pour le Mercredi Saint de François Couperin (1668-1733). L’Orquestra de l’Òpera Reial va néixer el desembre del 2019 a Versalles per a les representacions de l’òpera de John Corigliano Els fantasmes de Versalles i, des d’aleshores, formada per músics que treballen regularment amb els principals directors d’orquestra, tant en el repertori barroc com en el romàntic, protagonitza de manera recurrent concerts a l’Òpera Reial. Sota la direcció musical de Chloé de Guillebon i la participació de les veus solistes de Lili Aymonino i Johanna Amzal i el Cor de l’Òpera Reial, Perelada clausurarà l’edició de Pasqua amb grans joies del barroc més exquisit.
ENTRADAS DE VANGUARDIA
Correu electrònic: suport@edvanguardia.com

Avís legal
Política de galetes
Desenvolupat per